شبكة رصد الإخبارية
follow us in feedly

مالك عدلي للمسؤولين: خرّجوني.. أوعدكم هنسى مصر وهقطع الباسبور

مالك عدلي للمسؤولين: خرّجوني.. أوعدكم هنسى مصر وهقطع الباسبور
استنكر الناشط الحقوقي مالك عدلي، قرار منعه من السفر دون أسباب قانونية. وقال عدلي في تدوينة عبر صفحته الشخصية بموقع التواصل الاجتماعي "فيس بوك": " يا أي حد مسؤول عن البلد دي أنا مواطن من مواطنيها بشتغل محامي

استنكر الناشط الحقوقي مالك عدلي، قرار منعه من السفر دون أسباب قانونية.

وقال عدلي في تدوينة عبر صفحته الشخصية بموقع التواصل الاجتماعي “فيس بوك”: ” يا أي حد مسؤول عن البلد دي أنا مواطن من مواطنيها بشتغل محامي وبعرف شوية انجليزي وعندي شوية شغل مرتبطين بداه وبيكسبوني شوية فلوس يخلوني أعرف أعيش أنا ومراتي وبنتي، حضرتك رحت أعرف أنا ممنوع من السفر ليه ادوني الورقة دي..لا قاضي ولا قضية ولا أي حاجة”.

واضاف: “أنا اضمن لحضرتك أنك لما تخرجني بره البلد دي هنساها وهنسى أني أحد مواطنيها أصلا بس عيب توصلني اني اعيش انا ومراتي وبنتي بالدين علشان الناس خايفة توكلني علشان القضاة مبيحبوش وشي”.

وتابع: “شكرا لحضرتك لو سمحتلنا نمشي من هنا واوعدك هنقطع الباسبور وهنقول اننا من الهند وشكلنا يجيب، واحنا غلطانين لحضرتك اننا يوما ما حلمنا بالبلد دي افضل وحلمنا ليها بمكان أحسن ..احنا آسفين يا بيه ..حقك علينا .. سيبنا ناكل عيش ونعيش حياتنا بكرامة من غير ما نشحت في الإشارات، وربنا كريم ورزاق ومنتقم وأكبر من الكل”.



تنفيذ و استضافة وتطوير ميكس ميديا لحلول الويب تنفيذ شركة ميكس ميديا للخدمات الإعلامية 2023