شبكة رصد الإخبارية
follow us in feedly

كوميكسات ساخرة من زيارة “طحنون” ومغردون: تبقى صفقة معلم لو خد المنوفية

كوميكسات ساخرة من زيارة “طحنون” ومغردون: تبقى صفقة معلم لو خد المنوفية
شهدت مواقع التواصل الاجتماعي موجة من السخرية بعد الحديث عن زيارة الأمير طحنون بن زايد ،مستشار الأمن القومي الإماراتي الي مصر ،وذلك على خلفية تنازل مصر عن جزيرتي صنافير وتيران للسعودية في وجود الملك سلمان.

شهدت مواقع التواصل الاجتماعي موجة من السخرية بعد الحديث عن زيارة الأمير طحنون بن زايد، مستشار الأمن القومي الإماراتي إلى مصر، وذلك على خلفية تنازل مصر عن جزيرتي صنافير وتيران للسعودية في وجود الملك سلمان.

– جاءت بعض الكوميكسات الساخرة:

كما سخر أيضا رواد مواقع التواصل الاجتماعي من زيارة قريبة للرئيس السوداني عمر البشير، في ظل وجود خلاف حول تبعية حلايب وشلاتين.

–  أحمد شريف: “نلاقي الإسكندرية في اليونان ومطروح لليبيا وحلايب للسودان وسيناء لإسرائيل ولا عزاء لمن ضحى من أجل حماية أرض الدولة.. لا حول ولا قوة إلا بالله”.

– حسن طلعت: “الوحيد اللي طلع خسران في الليلة دي بتاع قطر كان خدله حته كدا بدل ما إحنا في كل مناسبه نتريق على الكشك بتاعه”.

– محمود علي: “تبقى صفقه معلم لو خد المنوفيه”.

– رشا سليم: “كل واحد جاي ياخد الحتة اللي نفسه فيها، أنا بتهيألي سنة كمان وهانستلم مصر على الطوب الأحمر دا لو لقينا أصلا”.

– منى صلاح: “هي الإمارات وتوجو لقوا حدود مع مصر وجايين يرسموها هما كمان ولا إيه مش ها استغرب لما ألاقي استراليا جاية تلحق لها حتة ما هي الباب في الباب”.

 .



تنفيذ و استضافة وتطوير ميكس ميديا لحلول الويب تنفيذ شركة ميكس ميديا للخدمات الإعلامية 2023