شبكة رصد الإخبارية
follow us in feedly

بالوعات المجاري المفتوحه تثير سخط الاهالي بالزقازيق

بالوعات المجاري المفتوحه تثير سخط الاهالي بالزقازيق
إمتلأت شوارع الزقازيق  العامه ، في مشهد إن دل فيدل على ما تعمر به المدينه من إهمال ولامبلاه بأرواح المواطنين من قبل المسؤولين...

إمتلأت شوارع الزقازيق  العامه ، في مشهد إن دل فيدل على ما تعمر به المدينه من إهمال ولامبلاه بأرواح المواطنين من قبل المسؤولين ، حيث تنتشر بالوعات المجارى فى الشوارع والتي تظل مفتوحه دون غلق ،  وخاصه أمام حديقه الحيوان بالزقازيق ، والتى يعتاد الأطفال الذهاب إليها .

وقد أعرب الأهالي عن سخطهم من مشاهد البالوعات المفتوحه، حيث  قال أحمد عبدالعاطى أحد المواطنين :
 يعني وخدين مساحة كبيرة من الزقازيق بسبب حديقة الحيوان بتاعتهم دي إلىي بتجيب أمراض اصلا، مع ان ممكن يهدوها ويجيبوا مكانها سكن للشباب العواطلية دول إلي  قعدين على  القهاوي وكمان نروح نوديهم يقعوا بسبب الإهمال ، دي حاجة تقرف !

 
وتابع أحمد عبدالوهاب  : قمة الإهمال ،ما خلاص معدش لينا اهمية و لا حياتنا بقت بتفرق معاهم ، يلا ربنا المنتقم خلاص شوية و هنولع في نفسنا .
 
واستنكر حماده السيد على النقلابيين جهلم بكتاب الله ، حيث لا يعرفون منه سوى أيه واحده ، بقوله :
 دول مش عارفين في كتاب ربنا غير أيه واحدة بس ( اينما تكونوا يدرككم الموت ) ، يا تموت بسبب إهمال ناس معدومي الضمير ،يا تموت بسبب رصاصة ،يا تموت بسبب بوابة مدرسة، يا تموت بسبب القهرة اللي بنعيشها دي .
 
وعلقت ريهام عبدالغفور : يعني نودي العيال يفرحوا شوية ويروحوا عن نفسهم ،نلاقي نفسهم راح خالص بسبب العالم اللي مش بتراعي ربنا دي ، حكومه فاشله .
 
أما السيد سليمان فكان له رأي مختلف :
هو إيه يا جماعة ،  الحكومة هتعمل 100 حاجه يعني ،هي معاها العصايا السحرية!
وبعدين هم مش عندهم عينين يشوفو بيها ، لازم كل شوية كده حد يجرهم من إيديهم ،إمتى يتطوروا ويبقوا زي الدول المتقدمة وبعدين إيه اللي وداهم هناك . 

 

 


تنفيذ و استضافة وتطوير ميكس ميديا لحلول الويب تنفيذ شركة ميكس ميديا للخدمات الإعلامية 2023