شبكة رصد الإخبارية
follow us in feedly

بالفيديو..والد الشهيد أحمد خليفة لمرسي: إلى أين البلد “هترسي”

بالفيديو..والد الشهيد أحمد خليفة لمرسي: إلى أين البلد “هترسي”
  وجه والد الشهيد أحمد خليفة رسالة للدكتور محمد مرسي - رئيس الجمهورية - قائلا : "وعدتني بمائة يوم إصلاح في...

 

وجه والد الشهيد أحمد خليفة رسالة للدكتور محمد مرسي – رئيس الجمهورية – قائلا : "وعدتني بمائة يوم إصلاح في عهدك مشفتش جديد في عهدك  .. يا دكتور مرسي ! إلى أين البلد هترسي من بعد جلوسك علي الكرسي دانت الآن أصبحت بتنسي والشعب كله بيقولك أمشي وأنت مش عايز تمشي وأنا مش عايزك تمشي بس الأيام السوداء إلي أحنا عايشنها في عهدك قولي أزاي نعرف نمشي" ؟

 

وتابع والد الشهيد – خلال التظاهرة التي نظمها أهالي الشهداء أمس أمام منزل مرسي –  قائلا : " النهارده  كل مسئول في الدولة يقول مكتبي مفتوح وبقالي سنتين بحايل فيهم عشان أدخلهم العيشة والكرامة والعدالة الاجتماعية الغلاء من كهرباء ونور, طب قولي بالله علي  إيه ممكن إحنا نعمله  " .

 

وعلى جانب آخر وجهت سيدة بالمنوفية رسالة للإعلاميين قائلة : " جاية من المنوفية لإنها كسفتنا أيام الانتخابات يا دكتور مرسي !عايزاك تشوف شغلك مع الإعلاميين و عايزين نشوف الحزم بتاعك معاهم لأنك بقالك سنة ساكت وصابر عليهم لم نرى يوم جمعة من غير مظاهرات الإعلام كرهنا في يوم الجمعة " .

 

ووجهت رسالة – من خلال حوار مع شبكة " رصد الأخبارية " – لعمرو أديب ولميس الحديدي قائلة : " هو انتوا مسلمين أزاي انهي إسلام تتكلموا عنه أنا يمكنني أن أخلع النقاب لأنه ليس فرض ولكن الموضوع ليس بنقاب ولكنه دين فكيف تعيش بعقلهم هذا ؟ " .

 

وختمت حديثها قائةا : " حركة تمرد تبع الحشاشين تمرد ايه إلي طالعين فيها مهما عملوا أحنا مع مرسي يكفي إنه أول رئيس زوجته محجبة " .

 



تنفيذ و استضافة وتطوير ميكس ميديا لحلول الويب تنفيذ شركة ميكس ميديا للخدمات الإعلامية 2023