شبكة رصد الإخبارية
follow us in feedly

عبدالرحمن يوسف ساخرا من وزيرة الهجرة: ارجعوا عشان تتحبسوا

عبدالرحمن يوسف ساخرا من وزيرة الهجرة: ارجعوا عشان تتحبسوا
سخر الشاعر والكاتب عبدالرحمن يوسف من تصريحات نبيلة مكرم وزيرة الهجرة التي وجهت فيها نداء للمصريين في الخارج تطالبهم فيه بالعودة إلى مصر لأنها تحتاجهم.

سخر الشاعر والكاتب عبدالرحمن يوسف من تصريحات نبيلة مكرم وزيرة الهجرة التي وجهت فيها نداء للمصريين في الخارج تطالبهم فيه بالعودة إلى مصر لأنها تحتاجهم.

وقال “يوسف” خلال منشور له عبر صفحته الرسمية على موقع “فيس بوك”: ارجعوا عشان تتحبسوا زي ‫#إسماعيل_الإسكندراني‬.. أو تموتوا بفلوسكم.. أو تعتقلوا!! ارجعوا”.

وكانت نبيلة مكرم قد وجهت نداء للمصريين بالخارج قالت فيه: “مصر كالأم التي تنادى أبناءها بالخارج”، وطالبتهم بالعودة لمصر قائلة: “أمكم مصر بتقولكم ارجعوا عشان هي محتاجة مساعدتكم وبناء الدولة بسواعد الأبناء”، موضحة أن الوزارة تسعى لجلب العقول المهاجرة في الخارج لبناء مصر.

 

 

(function(d, s, id) { var js, fjs = d.getElementsByTagName(s)[0]; if (d.getElementById(id)) return; js = d.createElement(s); js.id = id; js.src = “//connect.facebook.net/en_US/sdk.js#xfbml=1&version=v2.3”; fjs.parentNode.insertBefore(js, fjs);}(document, ‘script’, ‘facebook-jssdk’));

ارجعوا عشان تتحبسوا زي #اسماعيل_الاسكندراني .. أو تموتوا بفلوسكم.. أو تعتقلوا !! ارجعوا ..

Posted by Abdul rahman Yusuf on Monday, December 7, 2015



تنفيذ و استضافة وتطوير ميكس ميديا لحلول الويب تنفيذ شركة ميكس ميديا للخدمات الإعلامية 2023